Last Updated on 24/09/2021 by Radu Grozescu
Materialul va fi refăcut pentru a cuprinde și obiectivele mai recente, inclusiv dedicate aparatelor mirrorless.
Pe lângă obiectivele pentru Full-frame, Tamron produce şi obiective dedicate pentru aparatele de format redus, într-o selecţie foarte interesantă.
Obiectivele Tamron pentru DSLR-uri
Obiective Tamron pentru aparatele “Full frame”
Tamron SP AF 10-24mm F/3.5-4.5 Di II LD Aspherical [IF]
Focala de 10mm îl face foarte tentant, egalând ca unghi ofertele Canon, Nikon, Sigma şi depăşind cu 1mm pe cea Tokina.
Unghiul corespunzător pe “Full frame” ar fi de 15mm, mai deschis decât zoom-urile curente care încep la 16-17mm. Filetul de filtre este de 77mm, comună cu 70-200/2.8.
Preţul este chiar mai favorabil decât ofertele Sigma şi Tokina, fără a mai pomeni de cele “originale”.
Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD Aspherical [IF]
Este practic echivalentul pentru aparatele digitale de format redus a obiectivului Tamron 28-75/2.8. Chiar mai mic decât acesta, Tamron 17-50/2.8 oferă o calitate optica şi mecanica comparabilă. Extrem de potrivit pentru reportaj, evenimente, fotografie de nuntă.
Filetul de filtre pe 67mm, similar cu 28-75/2.8, datorită dimensiunilor fizice mici ale obiectivului. Obiectivul se “lungeşte” spre focala maximă.
Preţul este extrem de atractiv, fiind un bun candidat pentru a înlocui obiectivul de kit, de obicei cu luminozitatea 3,5-5,6 cu care a venit aparatul.
Tamron SP AF-S 17-50mm f/2.8 XR Di II LD VC IF Aspherical
Este varianta cu stabilizare ( VC ) şi motor încorporat. Puţin mai mare şi mai greu decât varianta anterioară, beneficiază de o calitate net superioară a construcţiei, iar diferenţa de preţ faţă de modelul anterior nu este foarte mare.
Filetul de filtre este acum de 72mm. Prezenţa sistemului de stabilizare Tamron pe 3 axe justifică din plin preţul ceva mai mare.
În scurtă vreme e posibil să devină un obiectiv de bază pentru fotografii de nunţi şi evenimente care nu agreează zoom-urile standard profesionale din cauza greutăţii, dimensiunilor şi preţului, punctul principal de atracţie fiind sistemul de stabilizare.
Tamron AF SP 60mm f/2.0 Di-II Macro 1:1
Se distinge prin luminozitatea foarte mare pentru un obiectiv macro şi prin focalizarea complet internă astfel că nu îşi modifică dimensiunile în timpul focalizării.
Foarte potrivit atît pentru fotografie de aproape şi macrofotografie căt şi pentru portrete, unde oferă o bună separaţie de planuri şi o radare plăcută a zonelor neclare.
Distanţa de lucru la macro este superioară altor obiective cu focale între 50-60mm, oferind o mai mare comoditate la iluminare şi la fotografierea insectelor.
Combinaţii de obiective – Format redus:
– un singur obiectiv: Tamron 17-50/2.8 sau 28-75/2.8 – primul este mai potrivit pentru evenimente unde vă veţi dori ca zoom-ul să aibă o deschidere rezonabil de mare, al doi-lea este mai potrivit pentru portrete şi/sau obiecte.
– dacă vă pasionează macrofotografia, adăugaţi la 17-50/2.8 un 90/2.8 macro. Astfel veţi avea un zoom standard suficient de “wide” şi un obiectiv excelent pentru macro şi portrete, totul la luminozitatea de 2,8.
– trusa completă din 3 zoom-uri: 10-24, 17-50/2.8 sau 28-75/2.8, 70-200/2.8. Cu aceste zoom-uri veţi acoperi o plaja echivalentă cu 15-300mm, iar între 17-200mm (echivalent 26-300mm) veţi avea o luminozitate de 2.8. Adaugând converterul 1,4x, focala maximă ajunge la 280mm (echivalent 420mm) la luminozitatea 4.
Obiectivele Tamron pentru DSLR-uri
Nu pot să comentez despre echipamentul SH, inclusiv despre prețuri, din cauze pe care le bănuiți. Dacă vă doriți 11-18, testați mai întâi.
Buna ziua,
Vizavi de Tamron super-wide accesibil la pret, la mana a 2-a, ce spuneti despre acesta (cred ca a fost lansat in 2005): Tamron LD Di II SP 11-18mm 1/4.5-5.6 (IF). Am intels ca pretul lui nou era undeva in jur de 1800 de lei – second se gaseste in jur de 800 de lei. Merita cumparat?
Dacă prin prezentare colectie vă referiti la prezentări de modă pe podium, un teleobiectiv luminos, de preferinta un zoom ar fi de preferat.
Dacă vă descurcati cu obiective fixe si nu vă trebuie focale lungi, vă recomand să vă uitati în primul rând la 50/1.8 AF-S si/sau la 85/1.8 AF-S.
Buna Ziua!
As dori sa aflu ce obiectiv ati recomanda pentru fotografii portret respectiv prezentare colectie imbracaminte, ceva care sa se poata folosi pentru ambele scopuri.Momentan dispun de obiectivul kit 18-55 si 35mm.Multumesc
Buna ziua!
As vrea sa fac un upgrade la Nikon 18-105mm f3.5-5.6 care e exceptional pt.peisaje chiar si interior dar avand focala f3.5-5.6 are un mare dezavantaj.
Dupa o saptamana de cautari pe internet ,am ajuns la concluzia ca Tamron 17-50mm f/2.8 ar fi o varianta in loc de varianta Nikon(fiind foarte scumpa si nu as vrea sa investesc o astefel de focala pe formatul DX) dar sunt nehotarat in privinta AF.
Ma gandesc ca v-a trecut prin mana un astfel de obiectiv si as vrea sa stiu daca este exagerat de lent autofocusul si cum se comporta in lumina slaba.
Alegerea dintre varianta simpla si cea cu VC la fel imi da batai de cap.
Am inteles ca cea cu VC nu este buna din motivul ca ii ia prea mult timp pana stabilizeaza astfel multe poze ies in ceata ,iar cei care detin o astfel de varianta il folosesc cu VC oprit.
Ma refer la fotografia de nunta in interior sau in anumite situatii cand persoanele respective sunt in miscare.
Cum nu detin un astfel de obiectiv si nici nu stiu un magazin in Brasov unde pot proba ,imi este foarte greu sa aleg intre cele 2 variante.Cu Tamron 90mm f2.8 in interior avand lumina slaba si ceva actiune se concentreaza destul de greu.Chiar daca AF nu este foarte rapid ,afara imi place sa fac poze macro sau portrete.
Momentan detin Nikon D300 ( Nikon 18-105mm f3.5-5.6,Nikon 50mm f1.4G,Tamron 90mm f2.8 , SU800,3 x Nikon SB900,Grip,stative,umbrele,ring flash,etc)
Pe viitor pe langa D300 as vrea si un D800 iar investitia in obiective wide as vrea sa fie mai mult pe D800 iar teleobiectivele pe D300 ,avand avantajul senzorului.
Multumesc anticipat!
Luminozitatea obiectivului nu depinde de aparatul pe care e montat. Deci rămâne aceeasi ca si pe Full frame.
v-as ruga sa-mi spuneti care ar fi diafragma maxima pt Tamron SP AF 200-500mm F/5-6.3 Di LD [IF] pe un aparat de format redus
Multumesc pt ajutor, totusi cred ca tot un USM e cel mai potrivit deocamdata. In timpul filmarilor m-am intalnit des cu situatzii in care focalizarea putea sa fie pe auto ea nefiind una f pretentioasa iar viteza e suficienta pe auto sau chiar nu conteaza si situatzii in care focalizarea a trebuit sa fie una lenta, lina … f pretentioasa, trecere de la un plan la altul … asemenea manevre pot fi facute numai cu obiective cu prioritate pe manual full-time … iar cei de la Samyang si Voigtlander din cate stiu eu nu fac asa ceva … poate la anumite filmari mai statice unde sharpness-ul trebuie sa fie unul extrem ar putea fi folositoare, dar la evenimente … nu stiu cat succes as avea, am sa testez cu prima ocazie … Multumesc inca odata pt atentia acordata. Cu sigurantza am sa revin, domeniul fotografic e unul extrem de vast, iar eu am destule de invatzat inca, cu toate ca pt moment sun mai “focusat” (ca sa folosesc un termen potrivit cu tema comentariului 🙂 pe filmare.
Sunt o multime de obiective interesante cu focalizare manuală, fixe, luminoase, de foarte bună calitate.
Ele au rampa de focalizare lungă (mult mai bună decât cele AF), pentru punere la punct foarte precisă.
Deoarece pretul este o problemă, puteti arunca un ochi la Samyang si Voigtlander, altfel direct la Zeiss 🙂
Intru totul de acord, insa in cazul meu aceasta facilitate este esentiala. De cand am experimentat filmarea cu DSLR (e singura varianta de o calitate exceptionala la un pret decent) am hotarat ca merita facute ceva eforturi in directia asta. In acest caz aceasta facilitate este extrem de utila, focalizarea manuala de f multe ori e de preferat celei automate, iar finetea focusului la USM e foarte utila si ea. Din cate am inteles Nikon a scos pe piata un obiectiv dedicat filmarilor cu DSLR, insa eu am ales Canon intrucat din zvonurile care circula am inteles ca Nikon filmeaza FullHD numai prin interpolare. La solicitarea mea catre reprezentantza Nikon (Japan) pt lamurirea acestui aspect, cei de acolo au declinat orice raspuns sub pretextul cum ca ar fi secret de productie bla bla. Oricum, multumesc pt raspuns. Daca stiti alt producator independent (important e pretul in cazul meu acum) care fabrica obiective cu aceasta facilitate v-as fi recunoscator sa-mi indicatzi numele. Cu stima !
Bineînteles, fiecare are lista sa de priorităti, dar 4 din cele 5 obiective pe care le am (Nikon SWM) au această facilitate, dar o folosesc extrem de rar. Asa că nu sunt sigur că e cel mai important criteriu pentru alegerea unui obiectiv.
din pacate pare fi singurul si este in plaja focala tele
Tamron spune că motorul USD de autofocus permite focalizarea manuală full-time. Un exemplu de obiectiv cu asemenea motor este AF-S 70-300mm VC USD f/4-5.6 Di LD. Varianta pentru Nikon e aici, cea pentru Canon, aici.
Atentie, motorul tip PZD este altă tehnologie fată de USD.
Exista in gama Tamron obiective cu prioritate la focalizarea manuala full time? Ceva similar cu USM-ul de la Canon?
Dupa cum am spus, este in plaja optima de distante focale pentru fotografia de produs, macro, etc. Ati avea nevoie de focale mai scurte daca fotografiati produse de dimensiuni mari sau grupuri de produse, dar pentru acestea nu va trebuie neaparat un macro 🙂
Imi cer scuze, m-am exprimat gresit, ceea ce voiam sa intreb era daca Tamron SP AF 90mm F/2.8 pe DX, merge folosit cu succes pentru fotografie de produs, sau ar trebui sa ma orientez spre un obiectiv cu o distanta focala mai mica?
Multumesc,
Nu confundati focala (chiar si echivalenta) cu distanta de lucru. E adevarat ca distanta de lucru la un macro de 90-100mm va fi semnificativ mai mare decat cea a unuia de 60mm, dar acesta este un avantaj.
Perspectiva va fi mai corecta si veti lumina mai usor obiectele mici. Incercati o imagine la 1:1 cu un obiectiv de 50-60mm si veti vedea la ce ma refer cu iluminarea. Daca fotografiati insecte in libertate, e mai usor cu un macro mai lung, 90-100mm deoarece nu va trebui sa va apropiati prea mult (factorul de intimidare).
In cazul folosirii unui singur obiectiv macro recomand unul intre 90 si 105mm, singura exceptie fiind reproducerile (de ex. tablouri) unde veti dori un 50-60mm.
In ceea ce priveste fotografia de produs, apreciati cei 135 mm (pe DX) ai lui Tamron SP AF 90mm F/2.8 ca fiind o distanta de lucru prea lunga? Credeti ca as iesi mai bine cu doar cei 60 mm ai lui Tamron AF SP 60mm f/2.0?
Multumesc,